divendres, 25 de març del 2016

DIVENDRES SANT

Adorem, Senyor la vostra creu,
Lloem i glorifiquem la vostra santa resurrecció,
Per aquest arbre ha vingut el goig a tot el món.


L'any 2014, el Papa Francesc, en el tradicional Via Crucis de Divendres Sant, va incloure una pregària que avui us copiem aquí, per meditar-la. És de Sant Gregori Nazianzè (229-369) un dels més importants religiosos de l'Església grega, venerat com a sant per la majoria de confessions cristianes.

Pregària

Si no existissis tu, el meu Crist, em sentiria criatura acabada. He nascut i em sento dissoldre, com dormo, descanso i camino, em poso malalt i em recupero, m'assalten sense nombre els turments, gaudeixo del sol i de tot el que fructifica a la terra. Després moro i la carn es converteix en pols com la dels animals, que no tenen pecats. 
Però jo, què tinc més que ells ? Res sinó Déu, si no existissis tu, Oh, Crist meu, em sentiria criatura acabada. Oh, Jesús, guia'ns des de la creu fins a la resurrecció, i ensenya'ns que el mal no tindrà l'última paraula, sinó l'amor, la misericòrdia i el perdó. 
Oh, Crist, ajuda'ns a exclamar novament: ahir estava crucificat amb Crist, avui sóc glorificat amb Ell. Ahir havia mort amb Ell, avui estic viu amb Ell. Ahir estava sepultat amb Ell, avui he ressuscitat amb Ell.

Sant Gregori Nazianzè

Escoltem aquesta coral de La Passió segons sant Mateu, de J.S. Bach, que tantes vegades hem cantat a la nostra Parròquia. A sota us posem les primeres estrofes en català.


Jesús estén els braços
i abraça tot el món.
Als seus botxins es lliura
vestit d'indignitat.
I es fa per causa nostra,
anyell d'expiació
quan al Pare etern s'immola,
sotmès i destrossat.

La carn d'assots marcada,
d'espines coronat,
és Déu i en creu expira,
clavat de mans i peus.
La llança el pit li obria,
els homes l'han befat...
Oh mort que ens dones vida!
Oh, glòria de la creu.

Avui, a la nostra Parròquia, a 2/4 de 6 de la tarda, Celebració de la Passió i Mort del Senyor.
(Després de la celebració durant mitja hora silenci pels fidels que vulguin pregar davant de la Creu del Senyor)