dimarts, 13 de maig del 2014

Només per avui...


Decàleg de la Serenitat de Joan XXIII

1.- Només per avui tractaré de viure exclusivament al dia, sense voler resoldre els problemes de la meva vida tots de cop.

2.- Només per avui tindré màxima cura del meu aspecte: cortès en les meves maneres, no criticaré ningú, no pretendré disciplinar ningú sinó a mi mateix.

3.- Només per avui seré feliç en la certesa que he estat creat per la felicitat, no solos a l'altre món sinó també en aquest.

4.- Només per avui m'adaptaré a les circumstàncies, sense pretendre que les circumstàncies s'adaptin totes als meus desigs.

5.- Només per avui dedicaré deu minuts a la bona lectura; recordant que, així com l'aliment és necessari per a la vida del cos, la lectura és necessària per a la vida de l'ànima.

6.- Només per avui faré una bona acció i no ho diré a ningú.

7.- Només per avui faré alguna cosa que no desitjo fer; i si em sentís ofès en els meus sentiments procuraré que ningú no se n'assabenti.

8.- Només per avui em faré un programa detallat. Potser no el compliré totalment, però el redactaré. I em guardaré de dues calamitats: la pressa i la indecisió.

9.- Només per avui creuré fermament -encara que les circumstàncies semblin demostrar el contrari- que la bona Providència de Déu s'ocupa de mi com si ningú més no existís al món.

10.- Només per avui no tindré temors. De manera particular no tindré por de gaudir del que és bonic i de creure en la bondat.


I així durant cada dia, uns quants dies i molts dies.
No cal dir que, si només per avui sóc capaç de complir tres o quatre d'aquests manaments, i demà en repeteixo algun d'aquests i en compleixo algun més, i demà passat en faig meus dos o tres més, potser no acabaré tenint la serenitat de Joan XXIII, però sí la suficient serenitat per a ser feliç.