dijous, 1 de març del 2012

La bella pregària de Quaresma, anomenada el Cànon penitencial de Sant Efrem

Sant Efrem era un diaca de l’antiguitat cristiana, que va composar aquesta pregària. Es una pregària molt senzilla i de cap volada literària i que la tradició més antiga de l’Església vol que la resem durant la Quaresma. Això sí, cada dia. Us recomano que la reseu. No sé que té, però et canvia el cor. Proveu-ho. Penseu que durant segles i segles aquesta pregària quaresmal ha estat dita pels cristians durant el temps de la Quaresma. Té alguna cosa de l’Esperit Sant que la inspira (Imprimiu-la)

Mestre i Senyor de la meva vida,
deslliureu-me
de l’esperit de la peresa,
de la tristesa i del descoratjament,
de la pròpia voluntat,
de les paraules vanes.

Però l’esperit de castedat,
d’humilitat,
de paciència
i d’amor,
atorgueu-lo al vostre(a) servent(a)

Oh Déu meu i rei meu,
feu que vegi els meus propis pecats
i que no judiqui el meu proïsme,
car vós sou beneït pels segles dels segles.

Amén.