dijous, 12 de març del 2015

Cada dia de Quaresma és un regal i un goig (XXII)

Pel dijous de la 3a. setmana de Quaresma...

Només si esteu preparats i us cal

Si Nostre Senyor us concedeix aquesta gràcia i algú de vosaltres la necessita, perdoneu de tot cor a una persona concreta que us hagi fet mal, mal de veritat i que hagi ferit el vostre cor amb un dolor molt gran. Això no va per tothom, només per aquells a qui el Senyor ho inspira. És millor fer aquesta pregària davant del Sagrari. Com es fa això? Primer us poseu a la presència de Déu i encomaneu-vos a la Mare de Déu, després feu aquesta pregària:

«Senyor Jesús perdono amb tot el cor i per sempre a tal persona (poseu el nom), li torno en bé tot el mal que m’ha fet. Perdono amb tot el cor i per sempre a N. N. (nom de la persona) que m’ha ofès i ferit, perseguit o refusat, que m’ha fet mal i m’ha perjudicat. Ja sigui intencionadament o no. Abandono i m’allibero de tot rancor i ressentiment, tot desig d’odi o venjança envers ell/a. La perdono de tot cor i us demano, Senyor, que la beneeixis amb tot allò que és seu. En nom de Jesús i per la teva gràcia, perdono a N. amb tot el cor i per sempre. Amén.»

Moltes vegades, quan acabem de fer aquesta pregària, ens poden venir llàgrimes als ulls. Són pregàries que, segons la tradició s’han de dir tres vegades. Són de goig i de llibertat. De vegades hi ha fills que han de fer aquesta pregària pels propis pares. Però per això encara cal més gràcia de Déu perquè és molt dolorós. Sense el perdó no hi ha pau.