diumenge, 15 de març del 2015

Cada dia de Quaresma és un regal i un goig (XXV)

Pel diumenge de la 4a. setmana de Quaresma...

La teva misericòrdia, Senyor

Ahir el Sant Pare Francesc va proclamar per l'Any vinent, des del dia de la Immaculada Concepció fins el diumenge de Crist Rei, un any jubilar, serà l’Any Sant de la Misericòrdia, Alegrem-nos-en aquest diumenge i donem-ne gràcies al Senyor. Que el Papa Francesc tingui salut per a viure aquest Any Sant i que la font de la misericòrdia de Crist s'obri encara més abundosament per tota l’Església i el món.
***
La vostra misericòrdia val més que la vida. Per ella els pecats són perdonats i ja no són.
Quan arribem al límit de les nostres forces i ja no podem més, ve la vostra misericòrdia, Senyor, i ens dóna força. Quan ja no puc fer res pel Senyor, ni tampoc per a mi mateix, la misericòrdia del Senyor m'aixeca i em posa prop del seu cor i em diu: «Ets meu» i «Queda't amb mi» i no preguntis per què, ja que t'estimo. Sempre t'he estimat i sempre t'estimaré. 
Quan tot estava perdut i tot semblava fracàs ve la teva misericòrdia, Senyor, i tot és de nou donat i tot pot tornar a començar. La teva misericòrdia és el meu cant i la melodia de fons, com remor d'onades del mar incessant, de la meva vida. Aquesta misericòrdia la rebrem, en plenitud, aquest Diumenge, quan rebem l'Eucaristia.