diumenge, 13 de febrer del 2011

Entrevista a... Avelina Briansó

“Totes les experiències de la meva vida
m’han ajudat a viure la fe”

Una persona fidel a Déu i a l’Església malgrat tots els problemes que ha tingut en la seva vida. Molt aficionada a la poesia, gran entusiasta del profeta Isaïes i de les cartes de Sant Pau. Proclama amb extraordinària dignitat i excel·lent entonació la Paraula de Déu.

P. Des de quan pertany a la Parròquia?
R. En un principi pertanyia a la Parròquia de Sant Joan, on vaig ser batejada. Hi vaig treballar molt. Preparava amb molta cura les festes de Nadal i també d’altres.
Ara fa uns cinquanta anys, aproximadament, des de finals de l’any 1957, que estic integrada a la Parròquia de Crist Rei. El temps en que més vinculada vaig estar fou en temps de mossèn Ferran, tenia molta cura de la Missa. Després vaig treballar amb mossèn Torres. Proclamar la Paraula de Déu era allò que millor m’anava. llavors les persone estàvem molt a prop del mossèn i de la parròquia, amb el desig de ferla créixer.
P. L’ ha ajudat a aprofundir en la fe i en la pregària?
R. Jo la fe la tinc des de que vaig néixer; a casa érem persones de fe. Sempre he viscut aquesta vida i, estant a prop de persones molt practicants sempre s’hi guanya.
Totes les experiències de la meva vida, encara que no fossin agradables, m’han ajudat a viure la fe. Jo tothora he encomanat a Déu qualsevol cosa, abans de prendre una decisió.
P. A quines activitats ha estat integrada?
R. Vaig formar part de la Legió de Maria quan encara pertanyia a la Parròquia de Sant Joan; n’era la presidenta. La portaven els Pares Paüls. Ens reuníem una vegada a la setmana i després treballàvem a casa allò que s’havia proposat. D’una manera especial visitàvem persones malaltes i també ens preocupàvem dels problemes que tenien algunes famílies. Cuidàvem de manera extraordinària la part espiritual. Jo sempre m’he encomanat a Déu i li he demanat ajuda. Ell mai no m’ha defraudat. He treballat per viure com una persona cristiana.
P. Des d’un principi, l’any 1996, es va integrar a les “Assemblees Familiars” Com les ha viscudes?
R. Quan van venir els Pares Claretians a Reus a promoure la Nova Evangelització, m’hi vaig apuntar de seguida. Llegir les “lectures” en grup és extraordinari, és Déu que et parla.
Per a mi les Assemblees Familiars són enriquidores, mai he deixat d’assistir-hi. Llegint la Paraula de Déu ens trobem amb Ell, li parlem i l’escoltem. La finalitat d’aquestes és l’encontre amb Déu, això ens ho facilita la lectura.
Al grup al qual pertanyo, som persones que ens estimem molt, ens respectem i ens ajudem sempre. Ha estat un mitjà per aprofundir en la fe i en l’amistat.
P. Com la veu actualment?
R. Jo estimo la Parròquia i desitjaria que forméssim una família disposada a treballar amb alegria i senzillesa pel bé de tots, seguint les indicacions del nostre rector. Els cristians hem de tenir fe i esperança.